اخبار فیلم

جیمز ارل جونز از صداپیشگی دارث ویدر کناره گیری کرد

صداپیشه افسانه ای دارث ویدر از دنیای جنگ ستارگان پس از 45 سال تصمیم به بازنشستگی گرفت.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در فایل جدید Vanity Fair، به نظر می رسد که جیمز ارل جونز، صداپیشه ۹۱ ساله دارث ویدر در مجموعه جنگ ستارگان، حقوق خود را برای استفاده از آن واگذار کرده است. او به فناوری های جدید به لوکاس فیلم رای داد و تصمیم گرفت تا صداپیشگی را برای این چهره شاخص تاریخ سینما واگذار کند.

متیو وود، مدیر ناظر طراحی صدا لوکاس‌فیلم، می‌گوید جونز می‌خواهد ویدر در آینده بدون حضور در فیلم‌های جدید جنگ ستارگان زنده بماند. این کار با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی جدید استودیوی Skywalker Sound انجام می شود و صدابرداران این استودیو می توانند با استفاده از داده های صوتی کلمات گفته شده توسط جونز در آرشیو این مجموعه، جملات جدیدی را برای درج در آثار بسازند. کی ویدر موجود است. استخراج و تولید.

البته پیش از این و در سال های اخیر شاهد استفاده از این فناوری در دیگر آثار جنگ ستارگان بودیم. به عنوان مثال، استارتاپ Respeecher مسئولیت بازسازی دیجیتالی صدای مارک همیل برای لوک اسکای واکر جوان در مجموعه ماندلوریان و کتاب Boba Fett را با کمک این ابزارها بر عهده داشت.

صداپیشگی دارث ویدر برای اولین بار توسط جیمز ارل جونز در سال 1977 در فیلم جنگ ستارگان جورج لوکاس انجام شد. علاوه بر سه گانه اصلی، جونز همچنین صداپیشگی دارث ویدر را در تعدادی دیگر از فیلم های جنگ ستارگان مانند شورشیان جنگ ستارگان، روگ وان و ظهور اسکای واکر بر عهده داشت.

مجموعه Obi-Wan Kenobi آخرین اثری است که جونز در آن صداپیشگی دارث ویدر را بر عهده داشت. سازندگان این سریال می گویند برخلاف دیگر حضورهای ویدر در فیلم های جدید این مجموعه، صدای جونز در اوبی وان کنوبی بسیار متفاوت از این آثار است و صداگذاران سعی کرده اند این بار صدای جونز را شبیه به آن کنند. خود. صدا در قسمت اول جنگ ستارگان.

از سوی دیگر، دیوید پراوس بریتانیایی مسئول پوشیدن زره بدنی این شخصیت شرور در سه گانه اصلی این سریال بود، اگرچه هیدن کریستنسن در نقش دارث ویدر در اوبی وان کنوبی بازی کرد.

جدا از حضور در سریال جنگ ستارگان، جونز به عنوان یکی از محبوب ترین صداپیشه ها و بازیگران زن هالیوود شناخته می شود. این بازیگر علاوه بر نامزدی بهترین بازیگر مرد برای فیلم امید سفید بزرگ در سال 1970، جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را نیز در سال 2011 دریافت کرد.

در سال های اخیر، بسیاری از بازیگران فیلم های قدیمی جنگ ستارگان بازگشته اند تا نقش های به یاد ماندنی خود را در پروژه های جدید دیزنی بازی کنند. ایوان مک گرگور، هیدن کریستنسن و مارک همیل از برجسته‌ترین بازیگرانی هستند که احتمالاً در سال‌های آینده برای نقش‌های خود باز خواهند گشت.

نظر کاربران زومجی در این مورد چیست؟ شما می توانید نظر خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا